Użytkownik ma do dyspozycji pożyteczną funkcję o nazwie "WYCENA"
Aby utworzyć dokument wyceny konieczne jest uprzednie założenie klienta detalicznego, dla którego będzie ona wykonywana.
(patrz pkt. 5)
Po załozeniu nowego klienta można utworzyć dla Niego wycenę, a w niej dokonać kalulacji udzielonego rabatu oraz uzyskanej marży marży.
W tym celu:
![](data/upload/przycisk wyceny.jpg)
Następnie:
![](data/upload/tworzenie wyceny.jpg)
Dalej należy nadać dokumentowi wyceny nazwę oraz wybrać wcześniej założonego klienta detalicznego.
![](data/upload/nazwa wyceny i klient.jpg)
i zapisać zmiany:
![](data/upload/wycena zapisz zmiany.jpg)
Znajdujemy się teraz w trybie wyceny dla klienta detalicznego.
Mówi nam o tym zmieniony na zielony, kolor przycisku "WYCENA" w górnym menu:
![](data/upload/wycena zielony przycisk.png)
Po jego klinknięciu następuje powrót do wybierania produktów.
Po wyszukaniu odpowiednich produktów, dodajemy je do wyceny przy użyciu ikonki:
![](data/upload/przycisk dodaj do wyceny.png)
Po kolei, korzystając z filtrów lub po wpisaniu w pole w wyszukiwania można do wyceny dodawać produkty.
Po każdorazowym użyciu "zielonego" przycisku "WYCENA" można przejść do tego dokumentu.
![](data/upload/zawart dok wycena.jpg)
Tam można:
- Udzielić rabatu dla klienta. Uwaga: po każdej zmianie ceny lub rabatu należy użyć przycisku "PRZELICZ"
- Po zakończeniu kalkulacji, pobrać i wydrukować PDF z ofertą dla klienta.
- Dodawać kolejne pozycje do wyceny.
- Złozyć zamówienie lub zapytanie cenowe do Tres, na pozycja znajdujące się w wycenie.
- Przycisk "ZAPISZ ZMIANY" kończy pracę z dokumentem.
W lewym górnym rogu ekranu w trybie edycji wyceny anajduje się przycisk:
![](data/upload/zarzadzaniw wycena przycisk.jpg)
Po jego przełączeniu użytkownik znajduje się w trybie zarządzania wyceną dla SMK.
W tym trybie widoczne są marża dla SMK oraz rabat udzielony klientowi.
Można dowolnie zmieniac ceny oraz rabaty.
Pamiętajmy o "PRZELICZ" po każdorazowej zmianie.
Końcowe wartości wyceny zmieniają się wraz ze zmienianymi wartościami.
Poniżej ta sama wycena po udzieleniu przykladowych rabtów.
![](data/upload/wycena widok SMK.jpg)
Końcowym efektem jest stosunek wartości marży na wycenie do wartości korzyści/rabatu udzielonego klientowi.
Dla każdego z widoków można pobrać wydruk:
PDF dla detalisty
![](data/upload/wycena pdf rzed ranatem.jpg)
Oraz PDf dla studia w rozliczeniem wszystkich marż i rabatów.
![](data/upload/wycena pdf po rabacie.jpg)