Pomoc

Wszystkie kartoteki mają wyświetlane 2 ceny.

Pierwsza to cena wynikająca z warunków handlowych.

Druga to cena zbytu prezentowana w naszym katalogu.

Niebieski – jest to towar znajdujący się w naszym katalogu/gazetce.

Błękitny – jest to towar będący w bieżącej ofercie producenta, jednak nie znajduje się on w naszej gazetce.

Żółty – towary wyprzedażowe. Po złożeniu zapytania o cenę przedstawiona zostanie atrakcyjna oferta cenowa.

Pole “Stan”

Posiada ono dwie wartości:

- dostępny (towar znajduje się do dyspozycji w naszym magazynie)

- sprawdź (brak towaru w dyspozycji, może być on w rezerwacji dla innego naszego Kontrahenta, więc prosimy zapytać o możliwość realizacji sprzedaży)

Cenę zakupu dla SMK wynikającą z warunków handlowych można wyłaczyć w następujący sposób:

"MOJE KONTO"

Przełącznik: "POKAZYWANIE "TWOJEJ CENY""

Efektem tego jest wyświetlanie jednie ceny detalicznej. Umożliwia to pracę na wspólnym wyświetlacu z klientem końcowym.

Ten sam przełącznik widoczny jest w polu logowania, tak aby można było ustawić widoczni sc cen przed zalogowaniem.

W celu załozenia klienta detalicznego, dla którego wykonana będzie wycena należy

dokonać następujących czynności:

Przycisk "KLIENCI"

Przycisk :"DODAJ KLIENTA"

Wypełnić pola z danymi klienta.

Użytkownik ma do dyspozycji pożyteczną funkcję o nazwie "WYCENA"

Aby utworzyć dokument wyceny konieczne jest uprzednie założenie klienta detalicznego, dla którego będzie ona wykonywana.

(patrz pkt. 5)

Po załozeniu nowego klienta można utworzyć dla Niego wycenę, a w niej dokonać kalulacji udzielonego rabatu oraz uzyskanej marży marży.

W tym celu:

Następnie:

Dalej należy nadać dokumentowi wyceny nazwę oraz wybrać wcześniej założonego klienta detalicznego.

i zapisać zmiany:

Znajdujemy się teraz w trybie wyceny dla klienta detalicznego.

Mówi nam o tym zmieniony na zielony, kolor przycisku "WYCENA" w górnym menu:

Po jego klinknięciu następuje powrót do wybierania produktów.

Po wyszukaniu odpowiednich produktów, dodajemy je do wyceny przy użyciu ikonki:

Po kolei, korzystając z filtrów lub po wpisaniu w pole w wyszukiwania można do wyceny dodawać produkty.

Po każdorazowym użyciu "zielonego" przycisku "WYCENA" można przejść do tego dokumentu.

Tam można:

  1. Udzielić rabatu dla klienta. Uwaga: po każdej zmianie ceny lub rabatu należy użyć przycisku "PRZELICZ"
  2. Po zakończeniu kalkulacji, pobrać i wydrukować PDF z ofertą dla klienta.
  3. Dodawać kolejne pozycje do wyceny.
  4. Złozyć zamówienie lub zapytanie cenowe do Tres, na pozycja znajdujące się w wycenie.
  5. Przycisk "ZAPISZ ZMIANY" kończy pracę z dokumentem.

W lewym górnym rogu ekranu w trybie edycji wyceny anajduje się przycisk:

Po jego przełączeniu użytkownik znajduje się w trybie zarządzania wyceną dla SMK.

W tym trybie widoczne są marża dla SMK oraz rabat udzielony klientowi.

Można dowolnie zmieniac ceny oraz rabaty.

Pamiętajmy o "PRZELICZ" po każdorazowej zmianie.

Końcowe wartości wyceny zmieniają się wraz ze zmienianymi wartościami.

Poniżej ta sama wycena po udzieleniu przykladowych rabtów.

Końcowym efektem jest stosunek wartości marży na wycenie do wartości korzyści/rabatu udzielonego klientowi.

Dla każdego z widoków można pobrać wydruk:

PDF dla detalisty

Oraz PDf dla studia w rozliczeniem wszystkich marż i rabatów.

W celu zgłoszenia potrzeby zwrotu towaru należy skorzystać

z przyciski "Zwroty" w menu górnym.

Po użyciu przycisku "Lupka" rozwija się lista z numerami dokumentów sprzedaży.

Po wybraniu numeru dokumentu:

Można wybrać:

  1. ilość do zwrotu
  2. powód zwrotu
  3. załączyć plik ze zdjęciem zwrazanego towaru

Operacja zakończona jest uzyciem przycisku "Zapisz"

W sekcji "dokumenty" > "Oferty"

nalezy wybrać odpowiednią Ofertę złozoną przez Tres

Po wyświetleniu zawartości Oferty, chcąc dokonać jej akceptacji,

co równoznaczne jest ze słozeniem zamówienia nalezy użyć przycisku "AKCEPTUJ"

UWAGA: UZYCIA PRZYCISKU "DODAJ DO KOSZYKA" KAZDORAZOWO

POWODUJE PRZELICZENIE CEN DO TYCH WYNIKAJĄCYCH Z OGÓLNYCH WARUNKOW HANDLOWYCH

Po uzyciu "AKCEPTUJ" pojawia się pole dialogowe:

nalezy w nim określić sygnaturę zamówienia

tzn. najczęściej imię i nazwisko klienta detalicznego, lub własna nymeracja studia SMK

oraz datę dostawy i ewentualne uwagi do zamowienia